zaterdag 19 september 2009

De boerenmarkt

Vandaag is het boerenmarkt op het Stadionplein in Amsterdam. Echt te gek! Wij (mijn cherie en ik) hebben er net onze zaterdagochtend ontbijt inkopen gedaan en vonden het zo relaxed! Wat een verschil met de overvolle Noordermarkt! Jammer dat het struinen over die markt door de grote hoeveelheid mensen onmogelijk is. Het is ook niet plezierig om een kwartier te wachten voordat je aan de beurt bent. En nog erger is het afrekenen. Zo sloegen vriend en ik steil achterover toen we een brood van VIJF euro moesten afrekenen! Dat is toch misdadig! De volgende dag was het al niet meer te eten! Ik ben helaas zo'n type dat bij het betalen vaker voor verrassingen komt te staan. Zo dronk vriend laatst zonder dat hij het wist twee cognacjes van 25 euro per stuk, veroberde ik in Frankrijk een langouste van 80 euro (ik had over het hoofd gezien dat de prijs op het menu per 100 gram was) en heb ik ooit aan de boulevard in Miami twee hapjes (want niet lekker) van een 100 dollar kostende lobster op. Maar goed, de boerenmarkt op het Stadionplein dus. Lekker brood van BROOD en overheerlijke vegetarische (vanwege het stremsel) kaas van Anna's Hoeve (ook als streekwinkel in Abcoude te bezoeken). Naast de lekkere en betaalbare streekproducten waren er ook echte koeien en kippen! Hoera voor deze markt!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten