donderdag 24 september 2009

Ongewenst bezoek

Mijn eerste kennismaking met ongewenst bezoek was toen ik net een appartementje in Amsterdam had. Terwijl ik aan het werk was in een restaurant, belde mijn huisgenootje in paniek op of ik direct na mijn shift naar huis kon komen. Er zat een muis in ons huis! Met de benen omhoog wachtte ze mij zo stil mogelijk op. Wij hadden natuurlijk wel van Amsterdamse muizen in huizen gehoord, maar bij ons in Brabant kenden we alleen de schattige veldmuisjes die buiten liepen. Je begrijpt, de schrik zat er goed in! Voortaan gingen we alleen de keuken in na drie keer gestampt te hebben. Toen we een versufte muis in de pasgedraaide was vonden, was de maat vol. De beestjes moesten weg! Hoewel we het er niet mee eens waren, werden er muizenvallen gezet. En met succes, want onder luid gegil van de schrik, werd er een dode muis in de val gevonden. Er moest een mannelijk persoon bijgehaald worden om de klem en de muis te verwijderen. Na 5 jaar heb ik het pand verlaten, maar mijn vriendin heeft nog veel last gehad van de brutale beestjes. Zo vertelde ze mij dat een logeetje op een ochtend wakker werd met een gat in haar (uitgetrokken) slip. Heel het kruis was weg geknibbeld. Dat is toch te vies voor woorden! Anyway, ik kwam op dit onderwerp omdat ik net een stukje chocolade uit de kast pakte met een made (maai is vast alleen Brabants) erop. Zo'n onappetijtelijk wit klein krioelend beestje. Uiteraard volgde hierop een uitgebreid keukenkastje onderzoek. De boosdoener was een verjaard thee/kruiden potje. Aan de populatie en cocons te zien woonden ze blijkbaar al een tijdje zeer tevreden bij ons in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten