dinsdag 22 september 2009

Persoonlijke recessie, de voordelen

1. Het leven is reuze overzichtelijk. Je hoeft geen keuzes meer te maken over wat je koopt, want je kunt toch niks kopen. En dat is best fijn.


2. Je wordt behoorlijk creatief. Uit eten gaan wordt nazomer barbecueën op het dakterras. Op 21 september nog buiten kunnen eten is toch geweldig!


3. De kledingkast is in jaren niet zo netjes geweest. Kleding waar ik voorheen moeilijk afscheid van kon nemen ging nu toch in een grote vuilniszak mee naar de rommelmarkt. Van de opbrengst kon ik toch mooi weer 2 weken leven.


4. Grote opruiming in de badkamer! Eindelijk maak ik alle proefjes, halve flesjes en andere zooi op die ik de afgelopen jaren zo vakkundig verzameld heb.


5. De herontdekking van de bibliotheek. Amsterdam heeft sinds een tijdje een nieuwe, prachtige bibliotheek. Het is echt heel leuk om daar boeken te lenen. Naast boeken kun je ook super leuke tv series voor slechts 1 euro per week lenen!


Ach ja, ik weet niet of dit allemaal zo interessant is om te lezen, maar ik wilde het toch even melden. De recessie is in ieder geval heel goed voor het milieu. De consument doet in deze moeilijke tijden bewuster een aankoop en hecht juist nu veel waarde aan verantwoord winkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten