maandag 29 augustus 2011

Magisch Marrakech, deel 1

Mijn lieve partner in crime

Kiek aan! Ik voerde het duizend en 1 nacht principe ook kleding wise door!

De souk

LOL hebben wij ook!

Souk

De beste reismaten

Op restaurant

Jardin Majorelle

Lunch op t dakterras in t nieuwe gedeelte
Een overdosis regen op deze semi vrije dag deden mij besluiten mijn computer eens op te schonen. Tip: begin nooit met de foto's want voor je t weet ben je 2 uur verder en is er nog geen factuur betaald of was gedraaid. Afijn, ik stuitte op deze vakantiefoto's en hoewel ik niet weet of de tips nog up to date zijn, ik bezocht deze prachtige stad in 2008, wil ik ze toch graag delen.

Ik heb t geluk dat mijn moeder mij eens in de 2 jaar meeneemt op stedentrip. En hoewel altijd alles zeer geslaagd was, heeft magisch Marrakech extra veel  indruk gemaakt. Wat een andere wereld! Wat een avontuur! Koud uit t vliegtuig werden we door een busje gedropt voor de ingang van de Medina.Twee tuthola's met rolkoffers in een wir war van smalle straatjes,non stop getoeter en gekakel, dieren op de weg en ontbrekende straatnamen (of ze waren in t Arabisch). Succes met het vinden van jullie Riad! Gelukkig waren er allerhande straatschoffies die ons snel te hulp schoten en ons, voor een paar centen, door het Medina doolhof loodste naar het Riad waar wij sliepen. Achter een hele dikke deur bleek een prachtig oud herenhuis te zitten: ons B&B voor de komende dagen. Eerst bijkomen met echte muntthee (wat wij hier drinken kan echt niet!) en Marokkaans lekkers. Daarna de op ontdekkingstocht plannen gesmeed...En hier moet ik mijn verhaal even afbreken. Namen en rugnummers (of te wel de TIPS) moeten worden gecheckt. To be continued...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten