maandag 5 september 2011

Hummusspread van witte bonen en doperwten

Speciaal voor een lieve klant van wie ik de naam niet weet, maar op zoek is naar dit recept.

Nodig
200g diepvriesdoperwten
1 blik of pot witte bonen (400g)
2 eetl. verse tuinkruiden naar smaak: peterselie, basilicum, munt
1 a 2 teentjes knoflook, geperst
3 eetl. olijfolie
2 eetl. geraspte Parmezaanse of oude kaas
zout en versgemalen peper
kneepje citroensap of witte wijnazijn

Bereiden
Giet wat kokend water op de doperwten en laat een paar minuten staan. Giet ze af en pureer ze met de rest van de ingrediĆ«nten in de keukenmachine tot een grove spread. Breng op smaak met zout en peper en wat citroensap.

1 opmerking:

  1. Hi Hanneke,

    Wat ontzettend leuk dat je dit receptje hebt geplaatst. Ik was de klant die er om vroeg en blij verrast dat ik het nu op je blog zag staan. Ik ga zsm uitproberen of ik het net zo lekker krijg als bij jou in de winkel.

    Super bedankt

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen