donderdag 22 september 2011

Voel je goed films

In mijn zwangere toestand geef ik sterk de voorkeur aan films die een glimlach op mijn gezicht toveren. De volgende 2 films voldoen ruimschoots aan dat criterium.

Waarom ie leuk is
Parijs als decor, need I say more.. (da rijmt). Prachtig in beeld gebracht en je krijgt acuut zin om de Thalys in te stappen.

Rachel Mc Adams! Sinds The Notebook (in de categorie jankfilms 1 van mijn ultieme favorieten) ben ik groots fan haar. Nu speelt ze eens niet een lieverdje, maar een oppervlakkig kreng.

Opfrissen van je cultuur en geschiedenis kennis. Beroemde kunstenaars, zangers en schrijvers uit de jaren 20 passeren de revue. Goed voor oh ja, oh zat dat zo en dat wist ik nog niet momenten.


Waarom ie leuk is
Nondeju wat heeft Ryan Gosling (die we ook kennen uit The Notebook) een lekker lijf. Amai Amai! Mark my words: bij de Dirty Dancing scene kan je niet anders dan glimlachen.

Als je vriendin perse naar deze film wilt en jij eigenlijk denkt dat je je daar als man niet kunt vertonen, heb je het mis. Deze romkom zal jullie allebei bekoren en je hoeft je als man echt niet te schamen. Je zult lachen. Beloofd. Je Misschien heb je na het zien van Ryan Gosling (had ik al gezegd dat ie een goddelijk lijf heeft) een extra stok achter de deur om wat fanatieker in de sportschool te trainen.

De verschillende liefdesperikelen. Niet alleen hoofdpersoon Cal worstelt met zijn liefdesleven, ook de andere personages maken het nodige mee. Zeer herkenbaar en geestig.

De cast is super. Speciale vermelding voor Cals zoon: Robbie. Aandoenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten