maandag 24 oktober 2011

Wie is toch die man die de pompoen snijdt...


Kijk m shinen! Aangezien mijn pompoen snij skills onderontwikkeld zijn (en ik erg ongeduldig ben), neemt mijn lieftallige assistent dat graag van mij over. En dat is voor iedereen beter (om o.a. een bloedbad te voorkomen). Wij maakten hier een pompoenschotel met geitenkaas. Wat je hiervoor nodig hebt: 


1 kleine pompoen (geschild, ontpit en in blokjes) 
2 EL zonnebloemolie
2 teentjes knoflook (fijngehakt)
1 ui (gesnipperd)
800 gr. kikkererwten (afgespoeld en uitgelekt)
1 courgette (in blokjes)
400 gr. tomatenblokjes (uit blik, maar wel van goede kwaliteit!)
2 TL komijn
1 mespunt cayennepeper
2 kaneelstokjes
150 gr. zachte geitenkaas (persoonlijk vind ik die van Bastiaansen tha bomb!)


In een grote pan ui en knoflook fruiten. Niet te bruin laten worden! Dan al de andere ingrediĆ«nten (behalve de geitenkaas) toevoegen en het gerecht zachtjes laten stoven tot de pompoen zacht is geworden. Reken op een uur op het vuur, met af en toe omscheppen! Als de schotel te droog dreigt te worden: water toevoegen. Als laatste, vlak voor het serveren, de geitenkaas erover strooien.

2 opmerkingen: