maandag 27 mei 2013

Over aarden en Kyra's waterkerssoep


Vanochtend (dag 3) stond ik juichend op, om 9 uur genoten we (man, kind en hond), in de speeltuin, van een ochtendzonnetje. Ik voelde me rijp voor een David Wolfe momentje. Volgens deze fanatieke raw foodie stromen vrije, negatief geladen elektronen(waarmee het aardoppervlak geladen is) ons lichaam in wanneer onze blote huid de aarde aanraakt. Ben je er nog? Een andere manier om het te zeggen: blote voetjes in het gras=adieu pijn, stress en ontsteking. Aarden (want zo heet dit) is o.a., volgens de schrijfsters van Lichter Leven (grote lees aanrader btw), ademhalen tot diep in je buik. Door dagelijks te focussen op het midden van je lichaam en contact te maken met de aarde, breng je je energiesysteem in balans. Hoe dan?

1. Ga rechtop staan, sluit je ogen en haal diep adem door je neus
2. Voel hoe je voeten op de grond staan en stel voor dat er lange wortels uit je voeten groeien, zo de aarde in. Stel je eens voor hoe stevig dit zou voelen.
3. Richt je aandacht op je ademhaling. Ga met je aandacht tot vlak onder je navel, het midden van je lichaam. Probeer nu met iedere ademhaling naar dat punt te gaan. 
4. Stel je dan voor, hoe vanuit dat punt een koort op heupbreedte naar beneden de aarde in gaat. Misschien zie je een draad of een gevlochten koord. Het gaat steeds dieper en dieper door de aardlagen heen tot het het grote, flonkerende kristal in de kern van de aarde bereikt. Daar verankert het koord zich stevig. Dit is je gronding: het contact met de aarde en je basis voor elke nieuwe dag.

Ok. Ik ga dit aan mijn detox toe voegen. Promise. Tijd voor een eetdagboek overzicht!

Gegeten op dag 3
ontbijt: havermoutpap met appel en kaneel
lunch:  mix van quinoa, mungbonen, komkommer en sesamzaadjes. Daarbij een klein kopje waterkerssoep
snack: kopje van bovenstaande soep en een appel
diner: 1 gepofte zoete aardappel, misosoep en rode linzen
late snack: handje gedroogde dadels en 1 banaan (oeps..beetje zoete trek..)

Gegeten op dag 4
ontbijt: groene juice (komkommer, bleekselderij, appel en sla)
snack: hap hummus, hap doperwtjesdip en een halve banaan met tahin
lunch: misosoep met wakame en ronde rijst
snack: juice (de andere helft van vanochtend)
diner: salade van rauwe, witte asperges, sla, kiemgroenten, tamarisaus en rode linzen
late snack: gojibessen

Recept waterkerssoep (afkomstig uit Kyra's Kitchen)
Klinkt niet aanlokkelijk, maar is echt lekker!
Doe een 1/2 courgette, een 1/2 peer, 3 stengels bleekselderij en 2 lente uitjes in een pan. Vul met water tot alles net onder staat. Kook ongeveer 10 min. Draai het vuur uit en voeg 2 grote handen waterkers toe. Even staafmixeren en klaar ben je!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen