maandag 26 oktober 2009

Het Vondelpark


Ik begin de Vondelpark hondenuitlaat regels (de ongeschreven) al aardig onder de knie te krijgen. Zo maak ik vaak een praatje met andere honden eigenaren. Dan zeg ik dingen als: die van jou is ook nog jong of waar ben jij op cursus geweest? Ondertussen dat ik mijn uiterste sociale best doe kan Charlie lekker spelen met zijn maten. Laatst opende een jongen het gesprek door het ras van Charlie te raden. Toen ik niet zoveel meer zei nadat hij had lopen opscheppen over de slimheid van zijn hond opende hij met zijn rassen openingszin snel met andere hondeneigenaren een gesprek. Tja, ik doe het voor Charles hoor, maar als mensen lopen te zeggen dat ze ondanks hun slimme hond hem geen balletje balletje krijgen aangeleerd, dan haak ik af. Ik heb ook hele mooie Vondelpark hondenuitlaat accessoires. Zo heb ik echte Hunter Boots (gekregen bij een abonnement op een tijdschrift) en een hele mooie blauwe bal gooi weg stok. Het laatste item wilde ik eigenlijk niet omdat ik het zo'n stom gezicht vond, maar uiteindelijk hebben praktische overwegingen mij er toch 1 laten aankopen. Ik ben heel blij met mijn regenboots, buiten het feit dat ze Amsterdam Oud-Zuid proof zijn, vind ik het geweldig om door plassen te lopen zonder dat je voeten nat worden. Had ik het maar uitgevonden. Afijn, aan mij zal het dus niet liggen. Maar dan Charlie. Hij pakt ballen van andere honden af en geeft ze dan niet meer terug. En als ik dan achter hem aan ren, rent ie heel hard weg. Dat is natuurlijk een enig spel. Laatst ging ik gewapend met 3 tennisballen het park in. Toen Charlie weer anderhonds bal had afgepakt, gooide ik de 3 tennisballen zodat ie daar mee ging spelen. Maar daar trapt mijn hond dus mooi niet in. Hij liet de afgepakte bal echt niet los. De bazin van de andere hond was 'not amused' en ik schaamde me diep. Uiteindelijk heb ik haar gewoon 1 van mijn ballen gegeven. Ook opgelost, maar eigenlijk was de vrouw het er niet mee eens. Ze wilde gewoon haar eigen bal terug. Nu ben ik elke dag met Charles aan het oefenen op apporteren en ballen loslaten. Soms doet ie t wel en soms kijkt ie me aan of ik gek ben. Tot die tijd moet Charlie bij ballen gevaar aan de lijn. Ik wil natuurlijk niet de ongeschreven Vondelpark regels overschrijden!

1 opmerking:

  1. yuki zoekt altijd tennisballen in het park en wil ze daarna best wel delen met charlie hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen