woensdag 17 maart 2010

Mr. Shuffles



Ik ben verliefd! Vrienden van mij weten al langer dat ik een ongelooflijke zwak heb voor pasgeboren dieren (ik ben vast niet de enige). Zo liep ik drie jaar geleden altijd met een foto van Lientje, een pasgeboren giraffe, op zak. Uiteraard ben ik op kraamvisite bij Lientje in Artis geweest. Ook daarna heb ik haar regelmatig een bezoek gebracht. Maar toen Lientje groot was wist ik haar niet meer zo goed te onderscheiden van de andere giraffen. Anyway, nu ben ik dus verliefd op Mr. Shuffles (hoe cool is die naam!). Drie dagen voor zijn geboorte in een dierentuin in Sydney was hij dood verklaard in de baarmoeder. Gelukkig kwam hij toch levend ter wereld. Dat is natuurlijk al een groot wonder, gisteren had hij echter weer een engeltje op zijn slurf want Mr. Shuffles viel in het water. Op een filmpje op YouTube is te zien hoe de andere olifanten beginnen te trompetteren en vervolgens samen het water ingaan om het jonge dier weer op het droge krijgen. Gelukkig loopt het dus allemaal goed af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten