dinsdag 18 mei 2010

Beter & Leuk goes fysiek!

Hoe leuk is dat. En wel op De Eerste Oosterparkstraat 91 te Amsterdam. Ik ben de afgelopen weken druk bezig geweest met de voorbereidingen. Onder andere met de gemeente. Ik had al weinig vertrouwen in die partij, maar die is nu tot een dieptepunt gezakt. Ik heb anderhalve week elke dag geprobeerd de juiste persoon aan de telefoon te krijgen om meer informatie te krijgen over de bestemming. Helaas was de persoon elke keer als ik belde net niet op zijn plaats, niet aan het werk of in bespreking. Dus ik liet elke keer een verzoek tot terugbellen achter bij de receptioniste. Na anderhalve week wist de receptioniste eindelijk mijn naam (werd tijd) en had ze medelijden omdat niemand mij had teruggebeld (ze zullen het wel druk hebben was haar commentaar). Toen ik eindelijk de juiste persoon aan de telefoon had gaf zij mij een pagina waarop ik de regels omtrent bestemmingen kon terugvinden en dat moest ik eerst maar eens doorlezen. Jaja...ik dacht dat dat haar werk was, stom van me. En of ik ook even zelf in de buurt kon gaan tellen hoeveel panden er waren die geen woonfunctie hadden, want zij had het zo druk. Mijn uitleg dat mijn pand al bestemd was al winkelpand maar dat ik de bestemming wilde wijzigen ging er niet in. Uiteindelijk kwam er hulp ingeroepen van de winkelstraatmanager (ja, die bestaan)uit Oost. Bestemming: check, vergunning: ellende. Gister had ik eindelijk al mijn benodigde stukken in bezit (duurde even want de belastingdienst waarvan ik iets nodig had is ook al niet de allersnelste)dus vol goede moed naar de gemeente. Na een uur wachten was ik aan de beurt. Ik mocht plaats nemen in een hokje en de grootste doedelzak van de gemeente controleerde al mijn stukken. Hij nam m niet in behandeling want dat doet dan weer iemand anders. Met deze man had ik binnen twee minuten een meningsverschil omdat hij zo'n echte stugge ambtenaar was en niet buiten zijn hokje kon denken. Het feit dat ik de webwinkel ging uitbreiden, dus dat ik een vergunning wilde voor hetzelfde bedrijf , ging er bij hem niet in. Hij: Dus hoe lang heb je dat internetcafé al? Je begrijpt..de frustaties stapelden zich al snel op. Het hoogtepunt kwam toen meneer in kwestie zijn mobieltje opnam en mij zeker 10 minuten liet wachten omdat hij een heel belangrijk gesprek over fluiten en klarinetten voerde. En excuus achteraf: ho maar! Net of het de normaalste zaak van de wereld was. Om de vergunning in behandeling te laten nemen mag je ook nog eens 600 euro aftikken. Ben heel benieuwd hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Maar nu is het grote wachten op de vergunning begonnen! Ben benieuwd of ze het binnen de beloofde twee weken voor elkaar krijgen. Ondertussen gaan we met de rest volle kracht vooruit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten