dinsdag 13 april 2010

Ergernissen

Met dit mooie weer krijg ik vaak de vraag of ik lekker op het terras zit of ga zitten. Dan word ik best een beetje boos, want dat vraag je toch ook niet aan iemand die op een kantoor achter zijn computertje zit te werken? Maar als thuiswerker die ook nog zelfstandig is, schijn ik nogal vaak op het terras te moeten zitten, ik heb immers toch alle tijd. Ik zou het best willen hoor daar niet van, maar als ik niet werk doet niemand anders het voor mij. En er moet natuurlijk ook geld verdiend worden om in je vrije tijd lekker op dat terras te hangen.

Er bestaat een vrij romantisch beeld bij het najagen van je dromen. Gelukkig maar, want ik hoop dat iedereen zijn hart volgt in het leven. Maar de keerzijde van dit najagen is de bijbehorende stress. Ik dacht dat ik, als ex tv producer, wel wist wat stress betekende. Niets van dat al! Toestanden hoor dat ondernemen. Maar wel heel leuk. Want ja, ik hoef aan niemand vrij te vragen als ik bij mooi weer eens een snipperdag wil opnemen. En ja, ik hoef geen vieze kantine koffie te drinken, of broodjes te eten, gezeur van collega's aan te horen of verantwoording af te leggen aan een baas. en bij dit mooie weer spring ik fluitend op de fiets om de bestellingen in Amsterdam te bezorgen. Sla ik meteen drie vliegen in 1 klap: werk, bijbruinen en strakke billen kweken. Heerlijk toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten