donderdag 4 november 2010

Mindfulness leven voor dummies

Sta je nog stil bij de dingen die je doet? Kijk je nog wel eens om je heen als je op de fiets zit of ben je alleen maar bezig zo snel mogelijk naar je bestemming te komen? Proef je nog wel eens wat je allemaal in je mond stopt? Ik gok dat het antwoord meestal nee is. En dat is zo zonde! In een cursus van 8 weken leer je niet alleen mediteren, maar ook hoe je meer bewust in het leven kan staan. En dit alles onder de bezielende leiding van Atalwin Pilon. En nee, hij is absoluut niet zweverig. Sterker nog: je zou zo een biertje met m in de kroeg kunnen drinken.

De cursus is mij goed bevallen. De eerste paar keer mediteren vond ik echter vreselijk. De tijd ging tergend langzaam voorbij en mijn hoofd werd alleen maar voller ipv leger. Ook was ik bepaald geen fan van het huiswerk wat bij de cursus hoort. Dit voelde voor mij als een extra verplichting in mijn te drukke bestaan. Eigenlijk stom om te merken  dat je op een dag amper een half uurtje tijd voor jezelf kan vrij maken.

Hoogtepunt van de cursus is de stiltedag. Nooit geweten dat een Amsterdamse wandeling in stilte zo mooi kan zijn. En wat een feest om in stilte te lunchen!

Ik heb door de cursus een hoop over mezelf geleerd en wil absoluut meer bewust in het leven staan. Het begin is er in ieder geval, hopen dat ik deze posititieve levenswijze vast kan houden!

Meer info over de cursus kun je vinden op www.basicgoodness.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten