maandag 2 januari 2012

Visburgers

Godsamme wat kost een baby veel tijd! Ik was geloof ik een nogal naïeve pre moeder en heb de boel behoorlijk overschat. Begrijp me niet verkeerd, ik geniet met volle teugen van mijn kleine jongen, maar zo'n dag met baby is snel gevuld. Combineren is t toverwoord. En eten moet je toch, dus plan kraamvisite  rond etenstijd. Gezellig en uitermate effectief. Onderstaand een nieuw (uit de NRC Next van vorige week) succesrecept. 
600 gram schelvisfilet
1 rode peper
1 knoflookteen
2 takjes dille
1 eetlepel kappertjes
4 bosuitjes
1 eikenbladsla
8 eetlepels mayonaise
1 citroen
1 theelepel mosterd
4 pitabroodjes
zeezout en peper
Verdeel de schelvis in twee gelijke hoeveelheden. Doe de ene helft in de keukenmachine en maal fijn. Snijd de andere helft met een scherp mes in fijne blokjes. Meng dit vlees nu met de fijn gesneden rode peper, de gehakte knoflookteen, de dille, de kappertjes en de klein gesneden bosui. Doe er ook wat grof zeezout een paar draaien peper bij. Maak er vier ‘hamburgers’ van.
Blancheer de zeekraal en meng de mayonaise met een paar knepen citroensap, de zeste en de mosterd. Doe in een hete pan wat olijfolie en bak hierin de visburgers in een paar minuutjes aan iedere zijde gaar.
Snijd de pitabroodjes open, leg er wat eikenbladsla op, leg daarop de burgers, de citroenmayonaise de zeekraal en sla de broodjes dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten