maandag 16 november 2009

Ik ben een weemoedig meisje

Mijn vriendje is naar de premiere van Er komt een vrouw bij de dokter. Toen hij zich in zijn smoking hulde dacht ik met weemoed terug aan de tijd dat ik een middelbare scholiere was. Met kerst hadden we namelijk altijd een gala. Dit feest was het hoogtepunt van het jaar. Dat begon al met het uitzoeken van een geschikte outfit. Dan ging ik met mijn moeder winkelen in de grote stad. Een week voor het gala werd de outfit aangevuld met de juiste sieraden en make up. Een dag van te voren werd er nog een zonnebankje gepakt, een maskertje opgesmeerd en de nageltjes gelakt. Dat met de zonnebank is trouwens ook een keer helemaal mis gegaan. Toen ging ik als kreeft naar het gala. Maar dit terzijde. Op de avond zelf gingen we voor het feest met een hele groep eten. En daarna nog lang keten bij een vriendje met een bar in huis. Een geweldig leuke tijd heb ik gehad! Maar goed, nu ben ik dus weemoedig. In april 2010 is er een grote Norbertus (mijn oude school) reünie. En daar verheug ik me nu al ontzettend op! Dan ga ik nu maar mijn weemoed uitzitten met een dekentje op de bank....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten