zondag 29 november 2009

Zumba



Al sinds mijn tienerjaren test ik alle trends op sportgebied. Het begon met de BBB oefeningen uit de Flair en Margriet van mijn moeder. Daarna volgde work outs met Bobbie (uit The Bold and the Beautiful) en Elle 'The Body' Macpherson. Deze dames leerden mij (in mijn tienerslaapkamertje) de grapevine, jumping jacks en lunges. Hierna maakte ik achtereenvolgens kennis met Streetdance, Tao Bo, Spinning, Poweryoga, Pilates, Bikram Yoga en Bootcamp. Overigens heb ik geen van deze sporten heel lang volgehouden. Uiteindelijk geef ik toch de voorkeur aan yoga, een rondje hardlopen en een good old lesje Bodyshape. Simpel, doch effectief en daar hou ik van. Maar goed, toen was daar ineens Zumba en dat moest getest worden. Vol goede moed stond ik met nog 20 andere vrouwen in een zaaltje, klaar om Zumba te ondergaan. De muziek startte, de leraar was fris en fruitig, het snel bewegen en lol maken (dat laatste is de betekenis van Zumba) calorieen verbranden kon beginnen! Dat van het lol maken was waar. Vooral om mezelf weliswaar. Ik heb 50 minuten als een dolle met mijn billen geschud, Shakira heupmoves gemaakt en de cha cha herbeleefd. Moves die ik normaal gesproken alleen in licht beschonken toestand in de disco durf te maken. De rest van de klas voerde de oefeningen echter schaamteloos uit. En terwijl het leek alsof zij professionele Zumba dansers waren, kwam ik niet verder dan het goed uitvoeren van de cha cha. Maar die kende ik natuurlijk al van de dansles van vroeger. Dus dat telt niet. Zumba bleek niets voor mij, ik houd niet van met je billen schudden op 50 cent met een salsa deuntje. Bovendien had ik absoluut niet het idee dat ik meer dan een appel aan calorieen had verbrand. Ik blijf dus trouw aan mijn hardlooprondje en BBB oefeningen!


P.S. De badzout op het plaatje is van Karmameju, een Deens merk wat ik onlangs ontdekt heb. Heel fijn spul op basis van essentiele olieen en niet getest op dieren. Check de shop voor meer info!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten