zaterdag 12 december 2009

Ik hou er zo van!

Er zijn mensen die er niks aan vinden, maar ik hou zo van december. Al die mooi versierde etalages, de lichtjes in de stad, lekker eten en samenzijn met familie en vrienden. Het optuigen van de boom kan niet zonder het geblèr van Mariah Carey's All I want for Christmas op de achtergrond. Ik word er zo vrolijk van!

Met oud en nieuw maken mijn vriend en ik steevast een lijstje met dingen die we in het aankomende jaar willen doen. Vorig jaar stond de boetiek op het lijstje. Een jaar later blijkt dit ook nog echt werkelijkheid te zijn geworden. Weliswaar in een iets andere vorm dan ik toen had bedacht, maar de webwinkel is een goed begin geweest. En ik hoop in 2010 het eigenlijke plan (boetiek + horeca) alsnog uit te voeren. Heel spannend!

Ik vrees echter dat sommige dingen altijd op het lijstje blijven staan. Zo nemen we ons al elk jaar voor om nooit meer een onopgeruimd huis te hebben, verjaardagen te vergeten en rekeningen op tijd te betalen. Dat is afgelopen jaar weer niet gelukt.

Wist iemand trouwens dat de kerstboom een vruchtbaarheidssymbool is? De groenblijvende boom vertegenwoordigt daarin de vernieuwing van het leven. En een oliebol wordt in Vlaanderen een smoutebol genoemd en in Engeland een Dutch doughnut ('Nederlandse donut').
Weten jullie dat ook weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten